sobota, 23. avgust 2008

Poletno čtivo

Tudi letošnje poletje nisem zadovoljen. Zadal sem si, da bom končno prebral četrto knjigo iz zbirke A Song Of Ice And Fire, pa mi ni uspelo, zatorej AFeast For Crows še vedno čaka na 632 strani. Ampak sem pa prebral celo vrsto pesniških zbirk, med njimi Zajca, Kosovela, Charlesa Baudelaira itd. Prebral sem tudi nekaj krajšega čtiva, recimo Svetlano Makarovič in njene Proklete kadilce ... Od malce dalših literarnih del pa so se mi v spomin vtisnile sledeče knjige.

Sidney Sheldon - Zaupaj mi svoje sanje

Vsekakor najboljša kriminalka, ki sem jo kadarkoli prebral. Zanimivo je, da pri tej knjigi ni bistveno, kdo je kriv, ampak kako dokazati, da po svoje ni kriv. Zato se na približno tretini že ve krivca, nato je velik del knjige posvečen sodni obravnavi, potem pa še del terapiji. Knjiga nam predstavi slabo poznano bolezen razcepljene osebnosti in naj bi celo temeljila na resničnih dogodkih. Predstavljajte si, da vaš drugi jaz, ki vsake toliko prevzame oblast nad vašim telesom, zagreši umor, nato pa spet oblast prevzamete vi in ne veste za nič, kaj se je zgodilo, dokler ni pred vašimi vrati policija? V Ameriki ta bolezen obsede en cel odstotek prebivalstva.

Eva Pacher- Čudoviti klon

Ena najboljših in najtežjih knjig, kar sem jih kdaj prebral. Povem vam, če imate slab želodec, se je izogibajte na metre! Sadizem, mazohizem, zoofilija, biseksualnost, fetišizem, incest ... vsega mogočega in nemogočega. S pridihom znanstvene fantastike predstavlja svet, v katerem vladajo moški, ki še edini vsebujejo zdravo pamet. Ti moški so preživeli vojno med spoloma, ki so jo ženske več let zmagovale, dokler se ni kazalec obrnil. Ženske so se gensko nato tako spremenile, da so bile neplodne in tudi popolnoma neprivlačne. Seveda so jih pobili, nato pa začeli z starimi geni in kloniranjem ustvarjati ženski spol. Telo je bilo popolno, brez napake, a ženski duh je bil pa poškodovan. Zato so ženske kategorizirali v štiri skupine: 

  • pestunje, ki niso vredne prave ljubezni in so na svetu le za to, da pomagajo moškim pri delu
  • psice, visoko na družbeni lestvici, več let vzgajane v to, da znajo ljubiti tudi na tisoč načinov
  • Matere, v knjigi sem spoznal samo eno, nejna vloga je bila učiti psice in pomagati Vrhovnemu (najvišji verski predstavnik)
  • soproge, popolne ženske, ki jim je še ni uspelo nikoli ustvariti

Zgodba se nato odvija okoli psice Barbi, čez njeno spolno učenje, nato pa na pripravo, da bo izpolnila prerogbo. 

Garth Nix - Sabriel

Odlična fantazijska pustolovščina, ena redkih izvirnih na tem področju. Predvsem me je prevzela zaradi povezave z nekromantijo, vedo, na katero ostali žanri presneto radi pozabljajo. Zgodba se odvija o deklici Sabriel, ki se kot popolna tujka vrne v svoje rodno kraljestvo, da reši svet in svojega očeta pred zlom, kakršnega še ni bilo.

Če ste kaj od tega že prebrali ali imate namen, mi dajte to sporočit pa začnemo kakšno debato. =)

6 komentarjev:

Bonnie pravi ...

waaa, moja knjiga ti je bla všeč :) sm js vedla, ka ti morem dat :P si se pa zmotu, ko si napisu da obravnava "razcepljene bolezni" namest "razcepljene osebnosti" ;)

sabriela pa očitno vsako poeltje prebereš :D

miss you*

Sigi pravi ...

sabriel sm prvic prebrau =O
jap, blazno nora, tist je bla pa napaka, hvala^^

nism vedo da me beres =O iiii^^

miss u 2*

Anonimni pravi ...

Če ti je Sabriel kul, beri stripe Heavy Metal.

Sigi pravi ...

kje to dobim?

Anonimni pravi ...

Jaz sem si že nekaj številk kupil v Celju v Mladinski knjigi. Je pa dokaj drag hudič in niso nujno vedno samo dobri stripi not (čeprav povečini so).

Če že ne misliš kupvat si vsej z neta potegni pa na hitro prečekirej. 30 let že izhajajo, nastalo je že ohoho vsega.

Sigi pravi ...

hvala, si bom pogledo =)